rss search

next page next page close

Kenapa banyak orang gemuk sekarang?

D: “Kenapa banyak orang gemuk sekarang ek?”
F: “Sebab makanan sedap2..”

D: “Ke sebab banyak sangat makanan sekarang ni?”
F: “Tu satu sebab. Sebab lain kita bekerja untuk makan. Lagi satu org sekarang makin malas nak exercise. Makan x baca bismillah.”

D: “Oo.. Tapi kalau makan x baca Bismillah, setan pun makan sama jugak kan. So sepatutnya jadi bahagi 2 la kan. Orang tu jadi makin kurus.”
F: “Yg divide tu ni’mat makan. Makan2 tapi x kenyang2 juga. Tu yg makan banyak. Agaknye la.”

D: “Kat Malaysia je ke, kat tempat lain sama penangan gemuk ni?”
F: “Eh bukan ada kuar fakta ke kat satu negara omputih tu paling ramai gemuk. Kalau x silap la. Cuba Google.”

D: “Kalau rakyat situ gemuk, maknanya satu dunialah mengalami fenomena ini. Ok. Kurang exercise kot dengan adanya teknologi sekarang.” (Bayangkan graf Teknologi berkadaran linear dengan Kegemukan penduduk)
F: “Yup, itu salah satu conclusionnya. =)”


next page next page close

Sakit hati

Cik F: “Sakit hati la baca blog kamu..”

Dekan: “Ia catatan peribadi…perubahan mengikut masa. Jangan baca yang lepas kalau sakit hati. Saya minta maaf banyak2 sebab tak ditakdirkan berjumpa dahulu. Kamulah kenangan terindah buat saya yang sy sendiri tak terungkap.” <–Copyright (c) 2011 Dekan. Allrights Reserved. =P

=)


next page next page close

Period penyebab emosi tak stabil?


Imej yang tiada kaitan. KAn best aku ensem camtu. Hik2

Period penyebab emosi tak stabil? Hm.. mungkin? ๐Ÿ™‚ Mungkin.

“Ngapa kadang2 pempuan marah2 sampai boleh nak clash ek. Kadang2 hal kicik saja.” Tanya DeKaN kepada aniki.

“Hm.. aniki x tau la..”

“Period mungkin?”

“Erm.. mungkin jugak. Kadang2 aniki pun rase nak je clash ngan bf la2 tu jugak. Tapi bila pikir balik lepas tu, nyesal pulak cakap. Hihi.”

“Oo.. mcm tu kah? Haha.. Baru nak nyesal ek. Seb bek bf cool. :p” jawab DeKaN.


“…Yang, dah semayang?” Tanya DeKaN malam tadi.

“Lom.. x boleh lagi..” Kata Cik Avril.

“Huhu.. bahaya ni.. xle ckp sebarangan.” kata DeKaN dalam hati.. kekeke.

P/S: If you find this entry is offensive, please report to us. We will remove it immediately. ๐Ÿ™‚


next page next page close

So, done what it takes to be a man!

Teringat dekan satu pepatah inggeris:

If you like a girl, let her go, and if she comes back, she’s yours.

Ok2. Update kisah Mr A. Muahaha. Ni diceritakan Mr A secara kompleks, tetapi dekan cuma dapat tangkap beberapa important things la. Dengarkan sambungannya…

SMS
Selepas perkara tersebut (gaduh ngan Cik S), mesej Mr A tidak dibalas dan telefon tidak diangkat. Kemudian, satu mesej yang kurang menyenangkan dihantar oleh Cik S yang dekan tak mampu tulis. Tetapi ayat terakhir berbunyi, “Kalo mesej lagi, kita putus.”

Berjumpa ibu Cik S
Feeling uneasy after that matter, Mr A membuat solat istikharah dan solat hajah semoga terbuka jalan untuknya. Semalam diceritakan oleh Mr A, beliau pergi interview di KL, seterusnya ke rumah Cik S untuk berjumpa bersemuka dengan mak Cik S menjelaskan apa yang patut. Mr A pun tidak menyangka ia menjadi seberani begitu. Hehe. Beliau berfikir kalau tidak sekarang, bila lagi.

Tanpa pengetahuan Cik S, Mr A hadir ke rumah berjumpa Cik S dan berjumpa secara terang-terangan dengan ibu Cik S. “Mak cik, saya tak boleh lama, sekejap je nak jumpa mak cik.” kata Mr A. “Ya, kenapa Mr A?” tanya ibu Cik S.

To be continued… ๐Ÿ™‚


next page next page close

Good Night plus Good Luck SMS

uClinux

Yes, this morning at 1.30 am I manage to run my webserver again on this Altera DE2 board! Alhamdulillah.

>ifconfig eth0 10.10.10.10 #static IP address
>route add default gw 10.10.10.26 # default gateway
>inetd &
>boa &
>ping 10.10.10.20 # my friend's computer
10.10.10.20 is alive! # Walla.. :)

Oh, the good night and good luck messages. I got one last finale exam of university tomorrow. Here is the wish:

“Good Luck 2 U! Wish U Luck! =)”

“Wat lek lok sok! For the final! Good Nite.”

And the best one,

“Gud luck utk esk!;) wpn org bkn matlamat p.cik utk b’jy tp org hrp p.cik b’jy smp bila2..chayok!:-)”

Thank you for all the wishes! ๐Ÿ™‚

I will try my best tomorrow. Yup tomorrow also I must submit my Final Year Project report for marking by the lecturer.


Kenapa banyak orang gemuk sekarang?

D: “Kenapa banyak orang gemuk sekarang ek?” F: “Sebab makanan...
article post

Sakit hati

Cik F: “Sakit hati la baca blog kamu..” Dekan: “Ia catatan...
article post

Period penyebab emosi tak stabil?

Imej yang tiada kaitan. KAn best aku ensem camtu. Hik2 Period penyebab emosi tak stabil?...
article post

So, done what it takes to be a man!

Teringat dekan satu pepatah inggeris: If you like a girl, let her go, and if she comes...
article post

Good Night plus Good Luck SMS

Yes, this morning at 1.30 am I manage to run my webserver again on this Altera DE2...
article post